Til oversikt
Bli kunde Ofte stilte spørsmål Dekning Instillinger på SIM og telefon Priser og produkt Faktura

En telefon inneholder aluminium, kobber, gull, sølv og over 30 andre grunnstoffer. Hver telefon som produseres står for store klimautslipp og ofte også lidelser for gruvearbeidere. Likevel skrotes gode telefoner – fordi det er store penger å tjene på å selge nye. 

 

Release vil forandre dette! Vi er et lite mobilselskap som kjemper for ansvarlig forbruk. Vi pusser opp telefoner som noen har hatt før, og leier dem ut til våre kunder. Vi får telefonene i retur, pusser dem opp og gir dem nytt liv, igjen og igjen. Dermed får hver telefon flere liv, og kan alle få en god telefon til en god pris, med ha god samvittighet. Gleden blir enda større når du vet at du ikke sløser, verken med egne penger eller jordens ressurser.

 

Med leietelefonene er mobilabonnement inkludert med lave priser, slik at pakken blir hyggelig både for lommeboken og for jordkloden.

 

Med leietelefon fra Release tar du ikke bare et miljøvennlig valg, du gjør også hverdagen lettere for deg selv samtidig som du sparer penger. 

 

Våre leietelefoner er gode som nye, klasse A som vil si topp kvalitet. 

 

I Europa er det nå mer vanlig å leie telefon enn å eie den selv. Vi i Release er stolte av å være første operatør i Norge som tilbyr leietelefoner.

 

Heldigvis er det fler og fler som er engasjerte i miljøsaken - så hvorfor ikke inkludere valget av mobilløsning i din miljøvennlige hverdag? 

Alle våre telefoner er brukt tidligere, CE merket og er nyoppusset når du mottar pakken.

Vi har strenge interne kvalitetskrav og leverer kun telefoner i kvalitetsklasse A. Før utleie sjekker vi batteri, skjerm, deksel og innmat og skifter det som trengs. Dermed får du topp kvalitet til en lav pris. Release har ansvaret for at telefonen fungerer slik den skal i hele leieperioden.

 

Leietelefonene kommer med beskyttelsesglass ferdig montert, så de tåler litt ekstra. Både du, vi og kloden vil jo aller helst at leietelefonen skal leve godt og lenge.

I avtaleperioden kan du i utgangspunktet ikke bytte telefon, men ta kontakt dersom du har behov for en oppgradering. Merk at du da starte en ny avtaleperiode, men det er vel greit når du får den modellen du ønsker? :)

 

Vi bytter også telefon for deg om den gamle trenger reparasjon. Ta kontakt, så sender vi deg umiddelbart en nyoppusset leietelefon sammen med en returlapp til den gamle. Målet er at du berøres i så liten grad som mulig.

Den defekte telefonen pleies godt, og gis nok et liv, om mulig. Har den fullført sin tjeneste, sørger vi for at den ender sine dager hos våre partnere som garanterer resirkulering og forsvarlig destruering av elektronisk avfall.

 

Leietelefonene kommer med beskyttelsesglass og deksel, så de tåler litt ekstra. Skulle du like vel være uheldig å knuse telefonen eller på annen måte skade den, bytter vi den selvsagt fortsatt ut. Det du må regne med, er å betale for reparasjonen. Men fortvil ikke - Vi håndtere service selv og skal ikke tjene penger på ditt uhell, så kostnadene er lavere enn hos mange andre servicesteder.

 

Se prisliste for reparasjon.

 

Batterikapasitet og sofware er vårt ansvar hele 12 måneders avtaleperiode. 

 

Om telefonene ikke fungerer slik den skal, sender vi deg umiddelbart en nyoppusset leietelefon sammen med en returlapp til den gamle. Det eneste du trenger å gjøre er å melde fra til oss og sende den gamle i retur. Du blir ikke uten telefon og slipper å ordne reparasjon selv. Batteri og software er inkludert i månedsprisen.

 

Den defekte telefonen pleies godt, og gis nok et liv, om mulig. Har den fullført sin tjeneste, sørger vi for at den ender sine dager hos våre partnere som garanterer resirkulering og forsvarlig destruering av elektronisk avfall.

 

Slag- og fuktskader inkluderes ikke, men vi sender deg selvsagt en ny leietelefon med fraktlapp på den skadede telefonen. Vi tar kun betalt for delene som må byttes og har derfor meget gode priser. Uhell skjer oss alle og vi skal ikke tjene penger på at du har vært uheldig. 

 

Veiledende priser for reparasjon og erstatning finner du her.

Skal du returnere din leietelefon er det viktig å huske på å slette alt innhold og sette mobilen tilbake til fabrikkinnstillinger før du sender den til oss. Det kan være lurt å sikkerhetskopiere det innholdet som du ønsker å ta vare på før du nullstiller din leietelefon.   

Release nullstiller og tester alle leietelefoner vi får i retur. Vi sørger for at ingen personlig informasjon blir lagret på enheten og tatt med videre. Du som kunde kan få et slettesertifikat dersom du ønsker det.

For å kunne gjøre dette er det helt avgjørende for oss å få tilgang. Derfor er det viktig å passe på at leietelefon er satt tilbake til fabrikkinstillinger og er nullstilt. 

 

Slik nullstiller du IPhone:

  1. 1. Gå til Innstillinger

  2. 2. Trykk Generelt

  3. 3. Trykk Nullstill

  4. 4. Trykk Slett alt innhold og alle innstillinger

Hvis du allerede har returnert din leietelefon, kan den også nullstilles ved å logge inn på iCloud.com. Dette forutsetter at mobilen er knyttet mot en Apple-ID, og at 'Finn iPhone' er aktivert.

 

Slik nullstiller du Android:

1. Gå til Innstillinger

2. Trykk Generell styring

3. Trykk Nullstill

4. Trykk Nullstill til fabrikkdata

5. Trykk Nullstill

Hvis du allerede har returnert din leietelefon, kan den også nullstilles ved å logge inn på android.com/find. Dette forutsetter at mobilen er knyttet mot en Google-konto.

 

 

Leietelefonene kommer med beskyttelsesglass og deksel, så de tåler litt ekstra. Skulle du like vel være uheldig å knuse telefonen eller på annen måte skade den, bytter vi den selvsagt ut for deg:

1. Du kontakter oss

2. Vi sender deg en nyoppusset leietelefon

3. Du returnerer den ødelagte leietelefonen

 

Det du må regne med, er å betale for reparasjonen. Men fortvil ikke - Vi håndtere service selv og skal ikke tjene penger på ditt uhell, så kostnadene er lavere enn hos mange andre servicesteder.

 

Dersom leietelefonen ikke kan repareres eller du har mistet den, vil du måtte ersatte den. Også her har vi hyggelige priser for våre kundner, spesielt sammenliknet med om du skulle måtte kjøpe deg en helt ny.

 

Se prisliste for reparasjon og erstatning.

Kontakt oss:

Våre åpningstider er hverdager 09:00 - 17:00

Send oss en melding