Til oversikt
Bli kunde Ofte stilte spørsmål Dekning Innstillinger på SIM og telefon Priser og produkt Faktura

Dersom du mister eller blir frastjålet ditt SIM-kort, må du sperre SIM-kortet for å unngå uautorisert bruk.

 

Dette gjør du enkelt via Min side / Min Bedrift. Du kan også kontakte kundeservice på tlf. 90 43 10 10 eller gjennom chatten vår på release.no.

 

Husk å bestille et nytt SIM-kort.

 

NB! BankID på mobil må aktiveres på nytt i nettbanken din når du mottar nytt SIM-kort.

Hos Release får du full Telenor-dekning. Som kunde hos oss er du sikret suveren dekning, 4G- og 5G-hastighet der det finnes, uansett hvilket mobilabonnement du velger. Akkurat på samme måte som Telenor sine kunder.

 

Sjekk dekningen der du bor: Dekningskart

Vet du ikke hvor mye data du skal velge?

 

1 GB

Mobilabonnementet for deg som ikke bruker mye data. Du er mest koblet til Wi-Fi og bruker stort sett mobildata for å sjekke litt nyheter, Facebook og sende noen meldinger via Messenger.

1 GB er også perfekt for «nybegynneren» som skal lære hva mobildata er.

 

5 GB

Passer for deg som ofte bruker Wi-Fi, men som også surfer daglig trådløst nett. 5 GB gir deg nok data til å google ting du lurer på, sjekke mail, sende Snaps, snakke litt på Skype og Facetime. De fleste kommer langt med 5 GB.

 

10 GB

Mobilabonnementet for deg som ikke vil tenke for mye på Wi-Fi og som bruker telefonen hyppig. Du ser videosnutter og laster bilder, åpner vedlegg på mailen, er på sosiale medier flere ganger daglig og har videosamtaler.

 

15 GB

Med 15 GB mobilabonnement bruker du telefonen ganske bekymringsfritt. Størrelse på mailvedlegg spiller ingen rolle, du kan se filmer, kjøre lange videosamtaler, bruke telefonen som ruter ved behov.

 

30 GB og oppover

For deg som vil ha frihet til å bruke mobilen akkurat som du vil, når du vil og hvor du vil. Her er det lite som stopper deg.

 

Velger du for lite data, kan du enkelt kjøpe ekstra datapakker ved behov via Min Side eller kundeservice.

 

Ubrukt data følger med over til neste måned.

 

 

 

Velger du en «nyoppusset» leiemobil fra Release betaler du en fast lav sum fordelt over flere måneder, fremfor én stor ved kjøp av ny. Mobilabonnement er inkludert med lave priser.

 

Med leiemobil slipper du at din gamle mobil blir liggende i en skuff uten nytte. Når leiemobilen har levd sin tid hos deg, får du tilsendt en eske og returlapp, og legger denne i postkassen. Enkelt og greit! 

  

Release har ansvaret for batteri og software i hele avtaleperioden. Skjer det noe med telefonen din, sender vi deg umiddelbart en ny leiemobil og en returlapp til den gamle.  

 

Våre leiemobiler er alltid A-vare. Les mer om våre graderinger her.

 

Med leiemobil fra Release tar du ikke bare et miljøvennlig valg, du gjør også hverdagen enklere samtidig som du sparer penger. 

 

Sunn skepsis er bra. Vårt mål er at brukt skal oppleves like godt og trygt som nytt.

 

I Release har vi strenge interne kvalitetskrav og sørger alltid for at mobilen du mottar oppleves så god som ny. Vi kontrollerer kvaliteten på batteri, skjerm, deksel og innmat og bytter det som trengs. Dermed får du topp kvalitet til en lav pris. 

 

Alle batterier slites over tid. Har du leiemobil fra Release sender vi deg umiddelbart en ny dersom batteriet blir dårlig. Vårt mål er at du berøres i så liten grad som mulig. Det er vårt ansvar at telefonen fungerer som den skal i hele leieperioden.

 

Defekte telefoner pleies godt, og gis nok et liv. Ved fullført tjeneste, sørger vi for at mobilen ender sine dager hos våre partnere som garanterer resirkulering og forsvarlig destruering av elektronisk avfall.

 

Hos oss vet du hva du får. Tenk nytt, velg brukt!

 

Leiemobilene leveres med beskyttelsesglass og deksel. Skulle du likevel være uheldig å knuse telefonen eller skade den, bytter vi den selvsagt ut for deg:

 

1. Du kontakter oss

2. Vi sender deg en nyoppusset leiemobil

3. Du returnerer den ødelagte leiemobilen

 

Det du må regne med er å betale for reparasjonen. Men fortvil ikke - vi håndterer service selv og skal ikke tjene penger på ditt uhell. Derfor er våre reparasjonsavtaler svært konkurransedyktige.

 

Dersom leiemobilen ikke kan repareres eller du har mistet den, vil du måtte erstatte den. Også her har vi hyggelige priser for våre kunder.

 

Se priser for reparasjon og erstatning.

En mobiltelefon er i utgangspunktet ikke et miljøvennlig produkt, ettersom den inneholder mange sjeldne jordmetaller det krever mye ressurser å utvinne. Likevel er vi alle avhengige av det. Release vil gjøre det enklere å ha en mobil som gir minst mulig miljøavtrykk.

 

Heldigvis er det blitt vanligere med kjøp og salg av brukte mobiler – det er vi glade for! Disse telefonene har i snitt to liv – gjennom to eiere. Det Release gjør annerledes er at vi kun leverer brukte telefoner. Velger du i tillegg leiemobil forlenger vi denne levetiden med opptil fem liv ved å sørge for at mobilen får nye deler og kan brukes av enda flere før den til slutt gjenvinnes.

 

Når en telefon har fullført sine mange liv, sørger vi for at den ender sine dager hos våre partnere som garanterer resirkulering av grunnstoffer og forsvarlig destruering av elektronisk avfall.

 

Godt for miljøet - godt for deg!

 

Les mer om hva en telefon inneholder

 

Dersom iMessage ikke fungerer når du har byttet SIM-kort kan du prøve dette:

 

1. Skru av FaceTime

2. Skru av iMessage

La begge tjenester være avslått over natten.

3. Skru mobilen av og på

4. Skru på iMessage

Vent til iMessage er aktivert.

5. Skru på FaceTime

 

Opplever du fremdeles problemer, kontakt Apple-support.

Trefadder er Norges første og eneste kommersielle virksomhet som planter trær i norske klimaskoger. Organisasjonen hjelper bedrifter med å bli klimanøytrale.

 

Sammen med Trefadder planter Release trær for å kompensere for utslippene vi som selskap er ansvarlige for. På den måten jobber vi mot vårt mål om å bli klimanøytrale.

Apple:

1. Gå til Innstillinger

2. Velg Generelt

3. Velg Nullstill

4. Velg Slett alt innhold og alle innstillinger

 

Android:

1. Gå til Innstillinger

2. Velg Generell styring

3. Velg Nullstill

4. Velg Nullstill i fabrikkdata

5. Velg Nullstill

 

Vær oppmerksom på at menyvalgene kan variere noe avhengig av hvilken Android mobil du har.

 

Leiemobil er Release sin eiendom. Hvis mobilen ikke nullstilles vil du bli fakturert mobilens verdi.

Data du ikke bruker en måned blir med over til neste måned. Har du et 10GB mobilabonnement og kun bruker 5GB i april, overføres de 5GB du har igjen over til mai. Du har da 15GB tilgjengelig i mai.

 

Ekstra datapakker har ikke rollover og må brukes i inneværende måned du kjøper en ekstra pakke.

 

Bestill enkelt ekstra datapakke via Release appen eller kundeservice.

eSIM er et digitalt, innebygd SIM-kort som er installert på enheten. Produktet gir telefoner, klokker og andre enheter mulighet til å koble seg på mobilnettverket uten at det må settes inn et fysisk SIM-kort. Du trenger ikke å bytte kortet dersom du bytter mobiloperatør. Endringen skjer hos operatøren som aktiverer eSIM i sitt nettverk når det skal tas i bruk.  

 

eSIM blir tilgjengelig hos Release våren 2022. Ønsker du å bli kontaktet når produktet er tilgjengelig? Meld interesse her.  

 

Slik aktiverer du eSIM: 

  • Sørg for at enheten er koblet til internett 
  • Skann QR-koden du har mottatt på følgende måte: Innstillinger > Mobilnett > Legg til mobilabonnement 
  • Release eSIM blir nå lastet ned og aktivert på nettverket 

 

Begrensninger: 

Per i dag støtter ikke eSIM BankID på mobil. BankID med brikke kan brukes som normalt. 

Produktet Apple Watch er foreløpig ikke tilgjengelig for eSIM. 

Kontakt oss:

Våre åpningstider er hverdager 09:00 - 17:00

 

Send oss en melding