Til oversikt
Bli kunde Ofte stilte spørsmål Dekning Instillinger på SIM og telefon Priser og produkt Faktura

Dersom du mister eller blir frastjålet SIM og telefonen din må du sperre SIM-kortet for å unngå uautorisert bruk. Det gjør du enklest via «Min side» eller ved å kontakte kundeservice på telefon 90431010. Du kan også sende oss en e-post til kundeservice@release.no. Våre åpningstider er hverdager 09.00-17.00.

Vi sender deg da nytt SIM-kort og det må aktiveres for at du skal kunne ringe ut igjen. Kontakt oss når kortet er mottatt, dersom det ikke er forhåndsaktivert.

Husk at tredjepartstjenester som Bank-ID må aktiveres på nytt i nettbanken din.

Hos Release får du full Telenor-dekning, og som kunde hos oss er du sikret suveren dekning 4G og hastighet uansett hvilket abonnement du velger.

Det er selvsagt fri hastighet i alle våre abonnement. 

Sjekk dekningen der du bor: Dekningskart

Hvordan velge riktig?

Release har bestemt seg for at du som kunde til enhver tid skal betale minst mulig for å ha mobiltelefon. Vi har derfor laget et enkelt system som gjør at du lett finner en leietelefon og mobilabonnement som passer til ditt forbruk:

Velg den telefonen du vil ha, velg hvor mye data du vil ha.

Vet du ikke hvor mye data du skal velge, er det null problem:

- Velger du for lite, kan du kjøpe til ekstra datapakker ved behov.

- Velger du for mye, så følger ubrukt data med over til neste måned.

 

1 GB

Abonnementet for deg som ikke bruker mye data. Du er mest koblet til WiFi og bruker stort sett mobildata for å sjekke litt nyheter, facebook og sende noen meldinger via messenger.

1 GB er også perfekt for «nybegynneren» som skal lære hva mobildata er.

 

5 GB

Passer for deg som ofte bruker WiFi, men som også surfer daglig trådløst nett. 5 GB gir deg nok data til å google ting du lurer på, sjekke mail, Snap’e, snakke litt på Skype og facetime… De fleste kommer langt med 5 GB

 

10 GB

Du som ikke vil tenke for mye på WiFi, som bruker telefonen hyppig, ser videosnutter og laster bilder, åpner vedlegg på mailen, er på sosiale medier mange ganger om dagen, har videosamtaler… Du bør velge 10 GB eller mer.

 

15 GB

Med 15 GB i abonnementet bruker du mobilen ganske så ubekymret. Størrelse på mailvedlegg spiller ingen rolle, du kan streame filmer, du kan kjøre lange videosamtaler, bruke telefonen som moden ved behov…  Releas yourself!

 

30 GB

Kanskje spørsmålet er «Hvorfor eie?»

En telefon koster mye, enten den er splitter ny eller brukt. Har du flere telefoner på handlelisten, blir beløpene raskt store, og en telefon øker ikke i verdi med alderen.

Så: Hvorfor betale mye for å eie, når du kan betale en lav fast sum for å leie det samme produktet? Spesielt med tanke på at Release har ansvaret for at telefonen fungere slik den skal i hele leieperioden.

Sunn skepsis er bra. Vårt mål er at brukt skal oppleves like godt og trygt som nytt.

 

I Release leverer vi kun telefoner i kvalitetsklasse A og vi har strenge interne kvalitetskrav. Før utleie av en telefon sjekker vi batteri, skjerm, deksel og innmat og skifter det som trengs. Dermed får du topp kvalitet til en lav pris. 

Alle batterier slites over tid. Slutter telefonen å fungere slik den skal, sender vi deg umiddelbart en nyoppusset leietelefon sammen med en returlapp til den gamle. Målet er at du berøres i så liten grad som mulig. Det er nemlig vårt ansvar at telefonen fungerer slik den skal i hele leieperioden.

Den defekte telefonen pleies godt, og gis nok et liv. Har den fullført sin tjeneste, sørger vi for at den ender sine dager hos våre partnere som garanterer resirkulering og forsvarlig destruering av elektronisk avfall.

 

Hos oss vet du hva du får. Brukt og bra! :)

 

Leietelefonene kommer med beskyttelsesglass og deksel, så de tåler litt ekstra. Skulle du like vel være uheldig å knuse telefonen eller på annen måte skade den, bytter vi den selvsagt ut for deg:

1. Du kontakter oss

2. Vi sender deg en nyoppusset leietelefon

3. Du returnerer den ødelagte leietelefonen

 

Det du må regne med, er å betale for reparasjonen. Men fortvil ikke - Vi håndterer service selv og skal ikke tjene penger på ditt uhell, så kostnadene er lavere enn hos mange andre servicesteder.

 

Dersom leietelefonen ikke kan repareres eller du har mistet den, vil du måtte ersatte den. Også her har vi hyggelige priser for våre kundner, spesielt sammenliknet med om du skulle måtte kjøpe deg en helt ny.

 

Se priser for reparasjon og erstatning.

En mobiltelefon er i utgangspunktet ikke et miljøvennlig produkt, men alle har det! Release vil gjøre det enklere å ha en mobiltelefon som gir minst mulig miljøavtrykk.

 

Det er helt vanlig at mobiloperatører og nettbutikker selger brukte mobiltelefoner. Disse telefonenen har hatt én eier - ett liv -  tidligere, og den får liv nummer to når den selges.

Det Release gjør annerledes er at vi kun leverer brukte telefoner som du kan leie, da inkludert et mobilabonnement. Hver leietelefon fra Release, får ikke bare 1-2 liv, men ambisjonen er opp til fem liv! 

Resultatet er at du får en mer miljøvennlig telefon, og det er selvsagt vårt ansvar at batteri og innmat fungerer topp hele veien! 

 

Når en telefon har fullført sine mange liv, sørger vi for at den ender sine dager hos våre partnere som garanterer resirkulering av grunnstoffer og forsvarlig destruering av elektronisk avfall.

 

Godt for miljøet - godt for deg :)

 

Les mer om hva en telefon inneholder

 

Kontakt oss:

Våre åpningstider er hverdager 09:00 - 17:00

Send oss en melding