Til oversikt
Bli kunde Ofte stilte spørsmål Dekning Innstillinger på SIM og telefon Priser og produkt Faktura

Din første faktura fra Release:

1. Har du åpnet for Alltid eFaktura i nettbanken din, får du fakturaen som eFaktura. Alternativt kommer den som Digipost eller som e-post med PDF-vedlegg.

2. Totalbeløp og betalingsinfo ligger på side 1.

3. Oversikt over hva som er fakturert, finnes på side 2.

 

Månedsavgifter:

Den første fakturaen er spesiell, da den inneholder månedsavgift(er) for tiden fra aktiveringsdato og ut inneværende måned.

1. Ble du for eksempel kunde i august, får du avgift for de dagene mobilabonnementet var aktivt i august, samt avgift for hele september.

2. Om mobilabonnementet ble aktivert eller skal aktiveres i september, får du månedavgift for de dagene abonnementet er aktivt i september.

3. Har du Tvilling-SIM eller Data-SIM faktureres månedsavgiften på samme vis.

 

Forbruk:

Eventuelt forbruk ut over det som er inkludert i mobilabonnementet, faktureres naturlig nok etterskuddsvis. På denne fakturaen betyr det forbruk fra august. Eksempler på ikke-inkludert forbruk er:

1. Bruk utenfor EU/EØS

2. Bruk via satelittnett (vanlig på større ferger som dansebåten og cruiseskip)

3. Trafikk til utlandet eller til spesialnummer

4. Kjøp av varer og tjenester, eksempelvis parkering

Din faktura sendes ut omkring den 4. i hver måned.

 

For privatkunder:

E-faktura: Dersom du har åpnet for E-faktura i din nettbank, vil du få E-faktura fra oss. E-fakturaene vises også i Vipps dersom du har det.

Digipost: Har du ikke E-faktura, men en Digipost-konto, vil du få din faktura sendt til Digipost-kontoen din.

E-post: Dersom du ikke har E-faktura eller Digipost, vil du motta faktura fra oss på e-post.

Vanlig post: Ta kontakt dersom du ønsker papirfaktura tilsendt per post.

 

Merk: Papirfaktura medfører fakturagebyr. 

 

For bedriftskunder:

EHF: Bedrifter registrert i ELMA-registeret, vil automatisk motta faktura via EHF.

E-post: Dersom bedriften ikke er registrert hos ELMA, sendes faktura på e-post.

Vanlig post: Ta kontakt dersom du ønsker papirfaktura tilsendt per post. 

 

Merk: Papirfaktura medfører fakturagebyr.

 

I dag er det lett å handle varer og tjenester ved hjelp av mobilen. Det kan være kinobillett, parkering eller annet som du betaler for med mobilen din. Disse kjøpene vil du finne igjen på fakturaen din, hvor de kommer i tillegg til månedsavgiften og annet forbruk.

 

Du vil ikke kunne se hva du har kjøpt på fakturaen og normalt sett heller ikke på samtalespesifikasjonene dine. De fleste varekjøp håndteres av STREX som er mobilbransjens partner på varekjøp. Gå til www.strex.no for mer informasjon og oversikt over dine kjøp.

Ditt forbruk kan endre seg over tid, og dersom du for eksempel ser at du bruker mer enn inkludert datamengde, lønner det seg å bytte til et større mobilabonnement fremfor ekstra datapakker. Du kan fritt bytte abonnement, også om du har leiemobil. Får du innimellom data til overs ved månedsslutt, overføres det automatisk inn i neste måned.

 

Ta kontakt for å endre ditt mobilabonnement, så hjelper vi deg med å finne det som passer best. Byttet skjer ved førstkommende månedsskifte.

Kontakt oss:

Våre åpningstider er hverdager 09:00 - 17:00

 

Send oss en melding