Til oversikt
Bli kunde Ofte stilte spørsmål Dekning Innstillinger på SIM og telefon Priser og produkt Faktura

En mobil inneholder aluminium, kobber, gull, sølv og over 30 andre grunnstoffer. Hver telefon som produseres står for store klimautslipp og ofte også lidelser for gruvearbeidere. Likevel skrotes gode telefoner – fordi det er store penger å tjene på å selge nye. 

 

Release vil forandre dette! Vi er et mobilselskap som kjemper for ansvarlig forbruk. Vi pusser opp mobiler som noen har hatt før og selger eller leier dem ut til våre kunder. Vi får mobilene i retur, pusser dem opp og gir dem nytt liv - igjen og igjen. Dermed får hver telefon flere liv og alle kan få en god telefon til en god pris, med god samvittighet.

 

Gleden blir enda større når du vet at du ikke sløser verken med egne penger eller jordens ressurser. 

Bli ny kunde

 

Det er veldig enkelt å bli kunde hos Release!

1. Velg telefon, mobilabonnement og klikk på bestillingsknappen.

2. Oppgi hvem som skal eie mobilabonnementet, enten det er en bedrift eller deg som privatperson.

3. Vi utfører en kredittsjekk.

4. Registrer telefonnummer og personalia på den som skal bruke mobilabonnementet. Her kan du selvsagt registrere flere brukere og flere telefoner, dersom det er flere.

5. Du vil motta SIM-kort (og eventuelt telefoner) i posten etter noen dager.

 

Om et mobilnummer skal overføres til oss fra en annen mobiloperatør, vil dette normalt bli overført ca. 14 dager fra bestilling.

 

Du trenger ikke kontkate din gamle mobiloperatør for å be om oppsigelse, dette går automatisk gjennom oss.

 

Når mobilabonnementet er aktivert, kan du logge inn på Min Side / Min Bedrift. Dette gjøres enkelt gjennom release.no eller via Min Release appen. Der får du forbruksoversikt, fakturaer og kan bestille ekstratjenester.

 

Har du spørsmål er det bare å kontakte oss.

Vet du ikke hvor mye data du skal velge?

 

1 GB

Mobilabonnementet for deg som ikke bruker mye data. Du er mest koblet til Wi-Fi og bruker stort sett mobildata for å sjekke litt nyheter, Facebook og sende noen meldinger via Messenger.

1 GB er også perfekt for «nybegynneren» som skal lære hva mobildata er.

 

5 GB

Passer for deg som ofte bruker Wi-Fi, men som også surfer daglig trådløst nett. 5 GB gir deg nok data til å google ting du lurer på, sjekke mail, sende Snaps, snakke litt på Skype og Facetime. De fleste kommer langt med 5 GB.

 

10 GB

Mobilabonnementet for deg som ikke vil tenke for mye på Wi-Fi og som bruker telefonen hyppig. Du ser videosnutter og laster bilder, åpner vedlegg på mailen, er på sosiale medier flere ganger daglig og har videosamtaler.

 

15 GB

Med 15 GB mobilabonnement bruker du telefonen ganske bekymringsfritt. Størrelse på mailvedlegg spiller ingen rolle, du kan se filmer, kjøre lange videosamtaler, bruke telefonen som ruter ved behov.

 

30 GB og oppover

For deg som vil ha frihet til å bruke mobilen akkurat som du vil, når du vil og hvor du vil. Her er det lite som stopper deg.

 

Velger du for lite data, kan du enkelt kjøpe ekstra datapakker ved behov via Min Side eller kundeservice.

 

Ubrukt data følger med over til neste måned.

Den vanligste årsaken til at dette skjer er at den som eier mobilnummeret i dag, ikke er den samme som har bestilt hos Release.

Vi kontakter deg dersom dette skjer, men i mellomtiden kan du avklare med dagens eier at nummeroverføringen skal skje.

Det kan også være at nummeret er deaktivert og ikke lenger i bruk hos nåværende mobiloperatør. Kontakt din tidligere mobiloperatør for reaktivering og gi oss beskjed når det er klart for et nytt forsøk.

 

Du kan selvfølgelig også få et nytt mobilnummer hos Release.

Fordi man med et mobilabonnement betaler forbruket på etterskudd, gjør vi en kredittsjekk av alle nye kunder gjennom Experian. I etterkant av bestillingen vil du derfor motta et gjenpartbrev fra Experian. Experian returnere kun en kode til oss, og ingen detaljer om sin kredittstatus.

 

Merk: I brevet fra Experian vil det stå at SVEA FINANS NUF har gjort en kredittvurdering. Dette fordi Svea Finans er tjenesteleverandøren til Release.

Når du er kunde hos Release er det ingen bindingstid på ditt mobilabonnement.

 

Velger du leiemobil inkl. abonnement, tegner du deg derimot opp for en avtaleperiode. Avtaleperioden er på 12 måneder for privatkunder og 24 måneder for bedriftskunder. Formålet med en avtaleperiode er at vi skal kunne gi deg lavest mulig pris og forutsigbarhet - både i leieperioden og så lenge du velger å være kunde i etterkant.

 

Du kan bytte til et annet mobilabonnement i leieperioden. Du kan også oppgradere selve leiemobilen, men merk at avtaleperioden da starter på nytt.

 

Du står selvsagt fritt til å avslutte leieavtalen når du ønsker. Sier du opp innen avtaleperioden er over vil du motta en sluttfaktura med resterende månedsavgifter. For bedrifter kommer det i tillegg er gebyr for å avslutte i avtaleperioden.

 

Husk at leiemobilen må returneres når du avslutter leieforholdet.

Kontakt oss:

Våre åpningstider er hverdager 09:00 - 17:00

 

Send oss en melding