Til oversikt
Bli kunde Ofte stilte spørsmål Dekning Instillinger på SIM og telefon Priser og produkt Faktura

Det er kjempelett å bli kunde hos Release!

 

Velg telefon, velg abonnement og klikk på bestillingsknappen. Nå oppgir du hvem som skal eie abonnementet, enten det er en bedrift eller deg som privatperson. Vi gjøre deretter en kredittsjekk, før du går videre til registrering av telefonnummer inkl. personalia på den som skal bruke abonnementet. Her kan du selvsagt registrere flere brukere og flere telefoner, hvis dere er flere.

 

Du vil motta SIM-kort og telefoner i posten etter noen dager.

 

Om et nummer skal flyttes inn til oss fra en annen operatør, vil det normalt ta ca 14 dager fra bestillingen gjøres, til numrene er overflyttet og du er Release-kunde med lave priser og suveren dekning.

 

Du styrer selv abonnementet ved å logge inn på Min Side / Min Bedrift og der kan du se forbruk, du kan endre abonnement og du kan bestille ekstratjenester.

 

Har du spørsmål er det bare å kontakte oss :)

Hvordan velge riktig?

Release har bestemt seg for at du som kunde til enhver tid skal betale minst mulig for å ha mobiltelefon. Vi har derfor laget et enkelt system som gjør at du lett finner en leietelefon og mobilabonnement som passer til ditt forbruk:

Velg den telefonen du vil ha, velg hvor mye data du vil ha.

Vet du ikke hvor mye data du skal velge, er det null problem:

- Velger du for lite, kan du kjøpe til ekstra datapakker ved behov.

- Velger du for mye, så følger ubrukt data med over til neste måned.

 

1 GB

Abonnementet for deg som ikke bruker mye data. Du er mest koblet til WiFi og bruker stort sett mobildata for å sjekke litt nyheter, facebook og sende noen meldinger via messenger.

1 GB er også perfekt for «nybegynneren» som skal lære hva mobildata er.

 

5 GB

Passer for deg som ofte bruker WiFi, men som også surfer daglig trådløst nett. 5 GB gir deg nok data til å google ting du lurer på, sjekke mail, Snap’e, snakke litt på Skype og facetime… De fleste kommer langt med 5 GB

 

10 GB

Du som ikke vil tenke for mye på WiFi, som bruker telefonen hyppig, ser videosnutter og laster bilder, åpner vedlegg på mailen, er på sosiale medier mange ganger om dagen, har videosamtaler… Du bør velge 10 GB eller mer.

 

15 GB

Med 15 GB i abonnementet bruker du mobilen ganske så ubekymret. Størrelse på mailvedlegg spiller ingen rolle, du kan streame filmer, du kan kjøre lange videosamtaler, bruke telefonen som moden ved behov…  Releas yourself!

 

30 GB

For deg som vil ha frihet til å bruke mobilen akkurat som du vil, når du vil og hvor du vi. Her er det lite som stopper deg!

Den vanligste årsaken til at dette skjer, er at den som eier nummeret i dag, ikke er den samme som har bestilt hos Release.

Vi kontakter deg dersom dette skjer, men i mellomtiden kan du avklare med dagens eier at nummeroverføringen skal skje. Da får vi raskt fart på sakene igjen, når vi ringer.

Det kan også være at nummeret er deaktivert og ikke lenger i bruk hos nåværende operatør. Kontakt gammel operatør for reaktivering og gi oss beskjed når det er klart for et nytt forsøk.

Du kan selvfølgelig også få et nytt nummer hos Release, om du heller vil. Du bestemmer :)

Fordi man med et mobilabonnement betaler forbruket på etterskudd, gjør vi en kredittsjekk av alle nye kunder gjennom Experian. I etterkant av bestillingen vil du derfor motta et gjenpartbrev fra Experian. Experian returnere kun en kode til oss, og ingen detaljer om sin kredittstatus.

Merk: I brevet fra Experian, vil det stå at SVEA FINANS NUF har gjort en kredittvurdering. Det fordi Svea Finans er tjenesteleverandør til Release.

Når du er kunde hos Release er det ingen bindingstid på abonnementet.

 

Går du for leietelefon inkl. abonnement, tegner du deg samtidig opp for en avtaleperiode. Avtaleperioden er 12 måneder for privatpersoner og 24 måneder for bedrifter. Formålet med en avtaleperiode, er at vi skal kunne gi deg lavest mulig pris og forutsigbarhet - både i leieperioden og så lenge som du velger å være kunde i etterkant :)

 

Det er fullt mulig å bytte til et annet abonnement i leieperioden, om du trenger mer eller mindre mobildata. Du kan også oppgradere selve leietelefonen, men merk at avtaleperioden da starter på nytt:

 

Du står selvsagt fritt til å avslutte leien når du vil. Om det skjer innenfor avtaleperioden får du en sluttfaktura med resterende månedsavgifter. For bedrifter kommer det i tillegg er gebyr for å avslutte i leieperioden.

Husk at leietelefonen må returneres når du avslutter leieforholdet (men vi håper jo at det ikke blir tilfelle)

Kontakt oss:

Våre åpningstider er hverdager 09:00 - 17:00

Send oss en melding