Leiemobil

Leiemobil

Spørsmål og svar om Leiemobil

Leiemobilene leveres med beskyttelsesglass og deksel. Skulle du likevel være uheldig å knuse telefonen eller skade den, bytter vi den selvsagt ut for deg:  

  1. Du kontakter oss
  2. Vi sender deg en ny leiemobil
  3. Du returnerer den ødelagte leiemobilen

Dersom leiemobilen din trenger reparasjon, står du for kostnaden av dette. Men fortvil ikke – vi håndterer servicen selv og skal ikke tjene penger på ditt uhell. Derfor er våre reparasjonsavtaler svært konkurransedyktige. 

Dersom leiemobilen ikke kan repareres eller du har mistet den, vil du måtte erstatte den. Også her har vi hyggelige priser for våre kunder. 

Skal du returnere din leiemobil er det viktig at alt innhold slettes og nullstilles før du sender den til oss. Husk sikkerhetskopi av det innholdet som du ønsker å ta vare på før du nullstiller leiemobilen. 

Release kontrollerer og tester alle leiemobiler vi får i retur. Vi sørger for at ingen personlig informasjon blir lagret på enheten og tatt med videre. Du som kunde kan få tilsendt et slettesertifikat dersom du ønsker det. 

For at vi skal kunne gjøre dette, er det helt avgjørende for oss å få tilgang. Derfor er det viktig å passe på at leiemobilen er satt tilbake til fabrikkinnstillinger og er nullstilt.  

iPhone

Slik nullstiller du en iPhone: 

  1. Gå til Innstillinger
  2. Trykk Generelt
  3. Trykk Nullstill
  4. Trykk Slett alt innhold og alle innstillinger

Har du allerede har returnert din leiemobil, kan den også nullstilles ved å logge inn på iCloud.com. Dette forutsetter at mobilen er knyttet mot en Apple-ID, og at ‘Finn iPhone’ er aktivert. 

Android

Slik nullstiller du Android: 

  1. Gå til Innstillinger
  2. Trykk Generell styring
  3. Trykk Nullstill
  4. Trykk Nullstill til fabrikkdata
  5. Trykk Nullstill

Har du allerede har returnert din leiemobil, kan den også nullstilles ved å logge inn på android.com/find. Dette forutsetter at mobilen er knyttet mot en Google-konto. 

Dersom du har leiemobil hos oss, og mobilen ikke fungerer slik den skal, sender vi deg umiddelbart en ny sammen med en returlapp til den gamle. Det eneste du trenger å gjøre er å melde fra til oss og sende den gamle i retur. Du blir ikke uten mobil, og trenger ikke ordne reparasjon selv. 

Batterikapasitet og software er vårt ansvar hele avtaleperioden. Batteri og software er inkludert i månedsprisen. 

Slag- og fuktskader inkluderes ikke, men vi sender deg selvsagt en ny leiemobil. Vi tar kun betalt for delene som må byttes, og har derfor meget gode priser. Vi skal ikke tjene penger på at du har vært uheldig.