
Faktura og betaling
Vi liker enkle og smidige løsninger – også når det kommer til fakturering og betaling.
Vi liker enkle og smidige løsninger – også når det kommer til fakturering og betaling.
Du kan til enhver tid se dine fakturaer på MinSide eller på MinRelease appen
Er det noe du ikke forstår ved din faktura kan du gå igjennom vår sjekkliste på Forklaring av faktura.
Har du handlet varer og tjenester ved hjelp av mobilen, vil du finne disse på fakturaen din. Les mer på Innholdstjenester og spesialnumre.
Du kan enkelt finne din faktura på MinRelease appen, på MinSide eller i din nettbank dersom du har satt opp eFaktura/Avtalegiro. Har du spørsmål rundt din faktura, kan du finne svar på våre sider om faktura.
Ønsker du å endre din faktura-adresse, kan du enkelt gjøre dette gjennom MinSide. Opplever du problemer kan du også kontakte kundeservice, så endrer vi dette for deg.
Du vil alltid finne dine egne samtalespesifikasjoner i MinRelease appen og på MinSide. Vi lagrer spesifikasjoner i tre måneder, før de slettes.
Ved manglende betaling vil mobilabonnementet ditt bli sperret. Så snart du har betalt og vi har registrert betalingen hos oss, vil ditt mobilabonnement bli gjenåpnet. Du vil bli belastet med et gjenåpningsgebyr på kr. 249,- per abonnement (maks kr. 499,- per kundeforhold).
Skal du betale din faktura fra utlandet, må du huske å føre inn IBAN- og Swift nummer. Under finner du informasjonen du trenger:
IBAN NO45 6402 0537 289
Swift NDEANOKK
Navn på bank: NORDEA BANK ABP, FILIAL I NORGE
En fakturaperiode gjelder fra første til siste dato for hver hele kalendermåned. Mobilabonnementet ditt fornyes den 1. hver måned, uavhengig av oppstartsdato.
Har du åpnet for Alltid eFaktura i nettbanken din, får du fakturaen som eFaktura. Alternativt kommer den som Digipost eller som e-post med PDF-vedlegg.
Totalbeløp og betalingsinfo ligger på side 1.
Oversikt over hva som er fakturert, finnes på side 2.
Den første fakturaen du mottar fra oss inneholder mer enn én månedspris. Det er fordi du betaler månedsprisen for mobilabonnementet på forskudd. Første faktura inkluderer dagene du er kunde den første måneden, i tillegg til månedsprisen for måneden du får fakturaen:
Ble du for eksempel kunde i august, får du avgift for de dagene mobilabonnementet var aktivt i august, samt avgift for hele september. Om mobilabonnementet ble aktivert eller skal aktiveres i september, får du månedsavgift for de dagene abonnementet er aktivt i september. Har du Tvilling-SIM eller Data-SIM faktureres månedsavgiften på samme vis.
Eventuelt forbruk ut over det som er inkludert i mobilabonnementet, faktureres naturlig nok etterskuddsvis. På denne fakturaen betyr det forbruk fra august. Eksempler på ikke-inkludert forbruk er:
Din faktura sendes fra oss i perioden 01. – 04. hver måned, og har som standard 14 dagers forfall.
Hos oss kan du betale fakturaen din med Vipps faktura, eFaktura, Avtalegiro, faktura per e-post eller papirfaktura.
eFaktura:
Dersom du har åpnet for eFaktura i din nettbank, vil du motta eFaktura fra oss. eFakturaene vises også i Vipps, dersom du har det.
Digipost:
Har du ikke eFaktura, men en Digipost-konto, vil du få din faktura sendt til Digipost-kontoen din.
E-post:
Dersom du ikke har eFaktura eller Digipost, vil du motta faktura fra oss på e-post.
Vanlig post:
Ta kontakt dersom du ønsker papirfaktura tilsendt per post. Merk: Papirfaktura medfører fakturagebyr på 59,- per måned.
Dersom du ikke finner svar på dine spørsmål her, er du velkommen til å ta kontakt med oss. Vi hjelper deg gjerne!